عرضه و تقاضا چیست و رابطه آن ها با هم چگونه است؟

Wiki Article

اکنون اگر سهامداران بخواهند مابه التفاوت را دریافت کنند وزارت صمت چه عکس العملی نشان میدهد. معاون بورس کالا گفت: ابهام مهم تر این است که چرا از جیب سهامداران برای فروش خودروسازانی تصمیم گیری می شود که آن ها زیان ده هستند. در جامعه ای زندگی میکنه که گشنه موز هستند و اولش سود زیادی میکنه جون مردم موز میخوان و اون تنها موز فروش شهره. اخیرا اعلام شد تخلفی ایجاد شده و دلیل لغو عرضه خودرو در بورس، جلوگیری از ایجاد تخلفات بوده است که جامعه انتظار دارد که این تخلف صراحتا اعلام شود که کجا بوده است. زمانی که می توان از سازوکارهای فعلی استفاده کرد و فرآیندهای نظارتی آن نیز وجود دارد چرا از آن بهره نگیریم. با تغییر تقاضا، شکل منحنی نیز تغییر مییابد و نشان دهنده تغییر الگوی نیازهای مصرفکننده در برابر روشهای موجود برای رفع آنهاست. یعنی با افزایش قیمت، میزان عرضه نیز افرایش مییابد و برعکس.


کارفرما بخشی از این ارزش را در فرآیند باز تولید مجدد یعنی در گسترش سرمایهگذاری به کار میاندازد، بخشی را به عنوان دستمزد به کارگر میپردازد و بخشی دیگر را نیز بسته به شرایط اقتصادی، احتمالا راکد نگه میدارد. «مزد بنا به تعریف - در اقتصاد سیاسی- بخشی از ارزش اضافهایست که توسط کارگر، پس از بهکارگیری مواد اولیه و ابزار موردنیاز، در پایان پروسۀ تولید و فروش محصول در بازار محقق میشود. همچنین ابهام دیگر آنجاست که بخاطر اشتباه سیستمی در سامانه فروش خودرو، به دستور وزارت صمت یک شبه تعداد خودروهایی که به افراد اختصاص پیدا میکند افزایش می یابد اما چرا هزینهاش باید از جیب سهامدار یا خودروساز پرداخت شود؟ گاهی برای تعداد زیادی از محصولات و خدمات تقاضایی وجود ندارد و مردم نسبت به آنها بی اعتنا و بی توجه هستند. در این صورت ممکن است که تعداد خریداران از فروشندگان بیشتر شود و یا در حالتی حتی هیچ فروشند­ه­ای وجود نداشته باشد. حتی ممکن است مقدار تعادل بازار تغییر نکند ولی قیمت افزایش یابد. حتی مواضعی از سوی وزارت صمت مطرح شد که بورس کالا عامل مشکلات بازار خودرو بوده است.


او ادامه داد: متاسفانه رفتارهایی که وزارت صمت بعد از این موضوع داشت جای تامل دارد. افزایش قیمت کالای تولیدی، میزان تولید و عرضه را افزایش می دهد زیرا افزایش قیمت، افزایش سود را به دنبال دارد که این خود عامل مشوق و انگیزه بخش در میزان تولید است. در نتیجه، افراد به طور طبیعی از خرید محصولی که آنها را مجبور کند تا از مصرف محصولات دیگری که ارزش بیشتری دارد صرف نظر کنند، اجتناب می ورزند. محصولات با ارزش اما غیرقابل استفاده در محل مانند کولر در مناطق بسیار سردسیر یا قایق در مناطق خشک کشور. عده ای از معامله گرانی که در نقطه B سود کرده اند در این نقطه مجددا وارد معامله میشوند. رسم خطوط حمایت و مقاومت براساس مفهوم پرایس اکشن عرضه و تقاضا و تحلیل رفتار معامله گران برای همه آسان نیست. در سیستم تولید کالایی همه اختلاف و دعوا بر سر چگونگی این تقسیم است.


حتما بخوانید: چرخه کسب و کار چیست؟

زیرا با افزایش تقاضا و خرید همه سهام ، دیگر فروشنده ای در این قیمت نیست و خریداران مجبورند با قیمت های بیشتر سهام و جفت ارز مورد نظر را خریداری کنند. صف های خرید نشانه شانس سهم است. دلیل آن هم این است که بیشتر سرمایهگذاران ریسکگریز هستند و یک سود مطمئن با مقدار here کم را به بازدهی بالای همراه با ریسک ترجیح میدهند. معمولاً خریدار، قیمت کم را منصفانه میداند درصورتیکه در نظر فروشنده برعکس است. در تعریفی دیگر دستمزد قیمت نیروی کار است. حتما بخوانید: نرخ مشارکت نیروی کار چیست؟ حتما بخوانید: چرخه کسب و کار چیست؟ چرخه عرضه و تقاضا بازار فقط روی قیمت تاثیر نمیگذارد و میتواند برای توضیح سایر فعالیتهای اقتصادی نیز استفاده شود. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد:لذا با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در حال حاضر متوازن نیست لذا عرضه مدیریت نشده و بدون حساب کتاب در بورس میتواند اشکال ایجاد کند.


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نقش بازارها در زندگی ما چیست؟ ما به این یکی خواهیم رسید اگر (الف) به نظر نادرست باشد. ما به دنبال معاملات کوتاهی خواهیم بود که با آن سطح تعامل داشته باشند. 2021-8-14  فصل دوم : تقاضا، عرضه و تعادل در فصل دوم از جزوه اقتصاد خرد به موضوع تقاضا و عرضه و در نهایت تعادل میان عرضه و تقاضا پرداخته می شود. در این فصل به طور کامل با تقاضا و عرضه آشنا می شوید. همانطور که در نمودار مشاهده می نمایید، تعادل، درست در نقطه ی برخورد منحنی های عرضه و تقاضا رخ میدهد. همچنین در این کانال تحلیل های روزانه ای را قرار می دهیم که امکان قراردادنشان در وبسایت وجود ندارد! اطلاعیه عرضه این دو خودرو که بر روی سایت قرار گرفت شاهد فشارهایی از سوی وزارت صمت به وزارت اقتصاد و از سمت حراست وزارت صمت به کارکنان بورس کالا بودیم. امیدواریم نمایندگان مجلس هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و این طرح که می تواند مشکلات جدی را برای بازار سرمایه و شرکت های تولیدی ایجاد کند، مورد اصلاح قرار گیرد. در نتیجه تأمین مالی برای بخش تولیدی با موانع مواجه و متأسفانه بر اساس بدبینی و عدم اعتماد پایهریزی شده است.

Report this wiki page